ОБАВЕШТЕЊЕ ЗА УЧЕНИКЕ И РОДИТЕЉЕ/ДРУГЕ ЗАКОНСКЕ ЗАСТУПНИКЕ
Поштовани,
Министарство просвете, науке и технолошког развоја, у сарадњи са Заводом за вредновање квалитета образовања и васпитања, приступило је сагледавању квалитета завршног испита, као и разматрању модалитета могућих промена концепта комбинованог теста у оквиру завршног испита на крају основног образовања и васпитања.
Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања припремио је тестове за пробно тестирање ученика седмог разреда основне школе у школској 2021/2022. години, као и Упутство за спровођење тестирања и за употребу резултата тестирања
Пробно тестирање односи се на израду трећег, комбинованог теста, где се ученици, а на основу истицања у природним, односно друштвеним наукама опредељују за предмет из ког ће решавати тест у оквиру пробног тестирања. Предмети који су обухваћени пробним тестирањем су: физика, хемија, биологија, географија и историја.
Пробно тестирање за ученикеседмог разреда планирано је да се одржи 15.06.2022. године са почетком у 12 часова у свим школама на територији Републике Србије.
Тестови су припремљени на основу образовних стандарда и програма настааве и учења.
Сврха примене ових тестова јесте да ученици стекну увид у своје знање из изабраног предмета, али и да стекну увид у структуру могућег будућег трећег теста за завршни испит на крају осмог разреда.
- Ученици ће на тестирању имати прилику да решавају задатке и да провере своје знање из одређених предмета
- Ученици треба да изаберу и пријаве код свог одељењског старешине који од понуђених предмета желе да полажу, а све у складу са својим афинитетима и планираним даљим током школовања
- Ученичка постигнућа на тесту се не оцењују, али ће предметни наставник бити упознат са резултатима сваког ученика
- Ученици ће на тестирању имати прилику да решавају непознате задатке и да провере своје знање из наведених предмета
- Наставник ће бити упознат са резултатима сваког ученика и може одлучити да оцени ученикова постигнућа на овом тессту, ако је то у најбољем интересу ученика
- Ученици на тестирање треба да понесу одговарајући прибор
- Сваки ученик ће добити само тест из предмета који је одабрао
- Тестови не морају да се попуљавају хемијском оловком
- Ученици се тестирају тако што се распоређује максимално по 15 ученика у једној учионици, а групу треба да чине ученици из различитих одељења
- Приликом распоређивања ученика у учионици потребно је водити рачуна о правилном распореду ученика, а на основу изабраног предмета
- Ученици не смеју да имају увид у садржај тестова пре тестирања
- Сви ученици треба да имају једнаке услове за рад
- Анализа постигнућа сваког ученика ради се заједно са учеником на часу, при чему сваки ученик има увид у свој тест.