Да се боље и лакше учи када је настава очигледна, уверили су се и ученици одељења II-1. Наиме, на часовима Света око нас проучавали смо живу и неживу природу и њихову повезаност. Бавили смо се и утицајем Сунчеве светлости и топлоте на раст и развој биљака.
На једном часу ученици су посејали семе пасуља у различите посуде и на различите начине.
I оглед: У искоришћени тетрапак, пресечен при врху, ученици једне групе сипали су земљу и утиснули зрно пасуља. Затим су направили отвор на једној страни тетрапака, вратили поклопац на тетрапак и залепили га.
II оглед: Две пластичне чаше ученици су напунили земљом. У прву чашу утиснули су једно зрно пасуља, а у другу деветнаест зрна.
Посуде су затим ставили на светло место и редовно заливали.
Након две недеље, на часовима Чувара природе и Света око нас, посматрали смо шта се десило. Наиме, биљке које су посејане у растресито, довољно влажно земљиште и које су биле изложене Сунчевој светлости и топлоти, расле су усправно и имале лепо развијене листове зелене боје. Биљка у тетрапаку са отвором је имала криво стабло, јер је покушавала да кроз отвор „изађе из тетрапака“, док су поједина зрна пасуља из чаше у коју је посејано 19 зрна остала цела, а из појединих је тек почела да се развија мала биљка.
Ученици су се уверили да су жива и нежива природа нераскидиво повезане и да је за правилан раст и развој биљака неопходна Сунчева светлост и топлота, као и довољна количина земљишта, воде и ваздуха.
Утисци са ових часова су веома позитивни. Ученици су самостално изводили огледе и износили своје закључке, а такође је остварена корелација међу наставним предметима Свет око нас и Чувари природе.