Област подршке |
Начини подршке |
Образовање
и
учење
ученика
|
- Отвореност школе за све ученике, за све различитости – уписивање и прихватање у школу свих ученика, свих узраста, из свих друштвених група, културних миљеа, језичких подручја... без обзира на претходно образовање
- Допунска настава – за ученике који из одређених разлога (изостајање са наставе због болести, премештај из друге школе, промена наставника, незадовољство оценом, тема/област предмета коју ученик теже разуме и савладава...) не постижу одеђени ниво постигнућа; за ученике који имају недовољну оцену из одређеног наставног предмета; за ученике који су укључени у ИНР и који образовање стичу по ИОП – у 1 или 2...
- Додатни рад – за ученике који постижу стандарде постигнућа на напредном нивоу; за ученике који имају посебна интересовања и потребу за богаћењем знања из одређених наставних предмета/области; за ученике који су се определили да учествују на такмичењима из одређених наставних предмета...
- Праћење адаптираности, рада и напреовања ученика – разговор са васпитачима, анализа чек – листа које васпитачи попуњавају о сваком детету обухваћеном ППП и упознавање учитеља са њиховим специфичностима; посета часовима ученика првог разреда, праћење њиховог рада и напредовања, разговор са учитељима, наставницима и родитељима у циљу олакшавања прилагођавања ученика на школску средину и нове обавезе; упознавање ученика првог разреда са школском средином, запосленима и начином организације школског живота; анкетирање ученика петог разреда – упознавање са ставовима ученика о преласку са разредне на предметну наставу, уочавање потешкоћа и доношење мера за њихово превазилажење; помагање ученицима из Крњешеваца и новопридошлим ученицима, као и њиховим родитељима да се адаптирају у новом окружењу кроз рад одељењских старешина и педагога на јачању ученичког колектива и сарадње са родитељима ученика...
- Ангажовање педагошког асистента – за пружање помоћи и подршке ученицима кроз индивидуални и групни рад у савладавању основа језичке и математичке писмености; за развијање свести код родитеља и ученика о значају редовног долажења у школу и важности образовања и подстицању сарадње родитеља и школе...
- Спровођење инклузивног образовања у школи
- Иницијална тестирања и провере остварености стандарда постигнућа, пробни завршни испит – наставници, упознајући се са нивоом остварености стандарда постигнућа на одређеном узрасту из одређеног наставног предмета, свој будући рад планирају тако да ученицима пруже што већу помоћ и подршку у овладавању наставним садржајима и достизању стандарда постигнућа у складу са могућностима и потребама ученика...
- Продужени боравак – израда домаћих задатака; додатно појашњавање и проширивање садржаја...
- Транспарентност критеријума оцењивања за сваки наставни предмет – ученици имају јасну слику о знањима, умењима, вештинама неопходним за одређену оцену...
- Календар писмених провера знања (свима доступан) – ученици на време могу да планирају динамику учења...
- Предавања, презентације, радионице – технике учења, хватања бележака и одговарања на часу, дневни распоред активности ученика... (одељењске старешине, педагог)...
- Побољшавање услова за учење – уређење учионица и кабинета савременим намештајем , наставним и техничким средствима, дидактичким материјалом...
- Брига о томе да сви ученици из осетљивих група буду уписани у школу (сарадња са Предшколском установом, Домом здравља, Одељењем за друштвене делатности)...
- Брига да ученици редовно похађају наставу – педагог, одељењске старешине и педагошки асистент сарађују са родитељима, Центром за социјални рад, просветним инспектором
- Брига о ученицима на кућном и болничком лечењу – сарадња са родитељима и лекарима, организовање помоћи при учењу, правовремена размена информација...
- Реализација наставе ромског језика са елементима националне културе Рома – за ученике I – VIII разреда
- Награђивање ученика за постигнуте резултате у учењу – омогућавање бесплатних излета, екскурзија, награђивање ученика књигама... у циљу даљег развоја мотивације за учењем и постигнућима
- Сарадња са родитељима – благовремено упућивање родитеља у напредовање ученика у учењу, сарадња са родитељима у подржавању развоја и напредовања ученика и различити начини информисања родитеља о ученичким постигнућима
|
Понашање ученика |
- Неговање културе лепог понашања – теме за ЧОС, радионице, панои школе (толеранција, кодекс лепог понашања, прихватање различитости, ненасилна комуникација, конструктивно решавање сукоба...)
- Информисање ученика – упућивање и обавештавање ученика о њиховим правима, обавезама и одговорностима, о променама у школи и пожељним облицима понашања, као и облицима понашања који ће бити санкционисани, вођење евиденције о неприхватљивом понашању и предузимање одговарајућих метода појачаног васпитног рада
- Сарадња са родитељима – правовремено информисање, договарање стратегија у циљу побољшања понашања појединих ученика, укључивање родитеља у појачан васпитни рад; упућивање родитеља у одређене институције и повезивање родитеља са релевантним стручњацима
- Индивидуално и групно саветовање ученика – одељењски старешина, педагог, педагошки асистент
- Реализација планираних тема за ЧОС
|
Интересовања ученика |
- Слободне активности и секције, продужени боравак –подстицање, развијање и неговање креативности, стваралаштва, здравих стилова живота, позитивног такмичарског духа; за проширивање знања из одређених подручја; развијање моторичке спретности, естетских и моралних вредности; задовољење ученичких интересовања...
- Професионална интересовања–подстицање ученика да открију сопствена интересовања о свом будућем позиву кроз реализацију Програма професионалне оријентације; обучавање ученика да сопствена интересовања ускладе са својим могућностима и способностима; упућивање ученика на могуће начине откривања њихових професионалних интересовања...
- Ученички парламент – упознавање са потребама ученика, разматрање могућности за њихово задовољење, информисање директорке и других сколских органа...
|
Упис
у средњу школу
и професионални развој
ученика
|
- Припремна настава – добро испланирана и прилагођена потребама и могућностима ученика
- Спровођење Програма професионалне оријентације
- Обука, предавања и презентације – полагање завршног испита, упис у средњу школу - поступци и процедуре, превазилажење стреса због полагања
- Реализација пробног завршног испита – упознавање ученика са поступцима полагања, начином попуњавања тестова и целокупном процедуром у циљу олакшавања полагања завршног испита
- Сарадња педагошког асистента са Канцеларијом за инклузију Рома из Старе Пазове – стимулативне мере за упис ученика ромске популације у средњу школу
- Реализација планираних тема за ЧОС
- Сарадња са родитељима - Општи родитељски састанак за родитеље ученика осмог разреда
|
Здравствена заштита ученика |
- Вођење ученика на редовне систематске прегледе – педијатријске, физијатријске, офталмолошке, стоматолошке
- Брига о редовном вакцинисању ученика – успостављање сарадње на релацији дом здравља – школа – родитељи
- Неговање здравих стилова живота и рад на здравственој превенцији – предавања и презентације у школи („АИДС“, „Малолетничка делинквенција“, „Заштита од психоактивних супстанци“; „Алкохолизам“, сарадња са центром за превенцију (пубертет, репродуктивно здравље...); сарадња са Канцеларијом за младе из Старе Пазове (предавања и радионице)
- Корективне вежбе – саветовање ученика на часовима физичког васпитања
- Реализација планираних тема за ЧОС и родитељске састанке
- Сарадња са родитељима - Упућивање родитеља у институције здравствене заштите, остваривање контаката са установамаи саветовање родитеља
- Брига о личној хигијени ученика - обезбеђивање обуће и одеће; омогућавање ученицима услова за одржавање личне хигијене...
- Брига о ученицима на кућном и болничком лечењу – организовање посета, набавка потребних средстава за личну хигијену, сарадња са родитељима и лекарима...
|
Социјална заштита ученика |
- Сарадња са Центром за социјални рад Стара Пазова – обезбеђивање бољих услова за живот ученика из социјално депривираних породица; обезбеђивање личне документације родитељима и ученицима којима је то неопходно; брига о ученицима који нередовно не долазе на наставу због недостатка услова;
- Бесплатна ужина и бесплатни оброци за поједине ученике из социо – економско угрожених породица;
- Брига о бесплатном превозу ученика из Крњешеваца (по потреби и из других места у општини)
- Обезбеђивање ученицима којима је то потребно безплатних уџбеника и школског прибора, компјутера
- Обезбеђивање ученицима којима је то потребно бесплатних излета, екскурзија, посета...
- Неговање културе, традиције и обичаја – кроз редовну наставу и ваннаставне активности сви ученици су укључени у презентовање специфичности своје културе
- Акције хуманости и солидарности – у школи непрестано траје акција прикупљања одеће и обуће за ученике којима је то неопходно; сарадња са Црвеним крстом и укључивање школе у све друге акције
- Ученички парламент – упознавање са потребама ученика, разматрање могућности за њихово задовољење
|
Брига о безбедности ученика |
- Закључавање школског дворишта и школске зграде за време трајања наставе
- Постављени лежећи полицајци ну околини школе
- Промењени прозори у старом делу школске зграде
- Промењени гелендери у старом делу школске зграде
- Превенција – упознавање ученика и родитеља о важним документима, процедурама и правилима („Посебан протокол о заштити ученика од насиља, злостављања и занемаривања“, права обавезе и одговорности ученика и родитеља, Кућни ред школе...); Дежурства наставника, ученика и помоћног особља; Омогућавање ученицима да своје потребе за време одмора задовоље у оквиру школске зграде (могућност куповинехране, слаткиша...)
- Јасно видљив план евакуације из школе у случајевима пожара и сл.
- Ученички парламент – упознавање са потребама ученика, разматрање могућности за њихово задовољење
- Интервенција – Стручни тим за заштиту ученика од насиља, злостављања и занемаривања, одељењске старешине, педагог поступају по прописаној процедури у ситуацијама сумње или дешавања насиља; сарадња са амбулантом, ПС Стара Пазова, Центром за социјални рад Стара Пазова;
- Укључивање родитеља – обавештавање, укључивање у појачан васпитни рад;
- Листа евиденције лакших повреда обавеза ученика – у сваком дневнику образовно – васпитног рада
- Реализација планираних тема за ЧОС и родитељске састанке
|